BMW xDrive Live Tour 2014

 Pe la mijlocul lunii martie mă trezeam în târșâit de papuci prin casă cu o direcție amețită dar clară. Bolul de cereale. Nu mă gândeam în timp ce-mi sorbeam laptele și mă scărpinam apatic printre dunele de păr că aveam să conduc peste numai o oră vreo șapte modele din gama BMW. Makes no sense, right?

Îmi testam rezistența la tendonită citind feed-ul din facebook de pe telefon și l-am văzut pe prietenul meu Mihai postând o poză de la xDrive Tour. Adică un șir nesfârșit de bemveuri așteptând cumințele să fie testate. Mi-au rămas pernițele de la Viva în gât în momentul ăla, mai ales că trebuie să recunosc, BMW a fost și va rămâne marca mea preferată de mașini. După care urmează Renault-ul.
Așa că la îndemnul lui Mihai nu am stat pe gânduri și m-am îndreptat rapid către AMCKART, locul de testdrive pentru modelele xDrive de la BMW.

Da, știu că mașinile astea sunt asociate cu cocalarii și manelele și fițele de 2 bani. Știu că de multe ori în mașinile astea vezi în spatele volanului un trening jegos deși mașina se încruntă și-ți cere o cravată, cel puțin. Dar degeaba. Și chestia asta nu se întâmplă doar la noi. Vorbeam chiar cu unul dintre instructorii specializați BMW (austriac fiind el) și-mi confirma că și în Germania oamenii își cumpără un X5 doar pentru show off și nicidecum pentru ce poate să ofere mașina. Și am descoperit că un X5 îți oferă niște chestii de-ți stă mintea! M-am cam îndrăgostit în ziua aia…

Am testat pe circuit, poligon și traseu Seria 3 Gran Turismo, diverse variante, X5 pe poligon și traseu și momentul în care am leșinat ca o fetiță a fost la volanul unui BMW seria 6. Toate modelele erau echipate cu sistemul xDrive. Ca să explic foarte ușor, mașinile astea au un creier mult mai rapid decât al tău și controlează mașina atunci când condițiile de drum sunt dificile. Și face asta cu mult înainte ca tu să pui întrebarea ”Și acu cum dracu o scot de-aici?”
Uite, X5-ul. Mașina asta nu e un off-road-er. Și știu și ei asta. Dar totuși poți să faci niște chestii foarte drăguțe cu ea. Și nu mă refer că poți să te urci cu ea pe trotuar, asta știm cu toții. Și Logan-ul poate asta. Dar poți de exemplu atunci când ești în pantă să nu-ți faci probleme că vei derapa sau aluneca sau intra în vreun gard. Asta pentru că mașina se oprește singură dacă simte că nu e ok poziția în care se află, poate să coboare singură panta cu o viteză anume prestabilită fără ca tu să pui piciorul pe frână, poate să transmită toată puterea motorului chiar și către o singură roată dacă te-ai trezit cu ea pe-o parte și 2 roți sunt în aer și alta în nămol și de fapt îi vine tot timpul să-ți zică ”Auzi, nu mai bine mă lași pe mine să conduc?”. O mașină căreia îi place să se conducă singură! Evident că poți să anulezi toate astea și să te dai cu ea peste cap, deși îți va fi foarte greu să faci asta.
Fun-ul înăuntru e dat de un giroscop care îți arată gradul de înclinație al mașinii. Asta e foarte tare pentru că știi ce limită are mașina și știi cât de mult poți să înclini mașina pe teren accidentat. Și mai e o chestie super șmecheră. În grila radiator din față ai montată o cameră wide 360 de grade. E genul de cameră video cu care poți să vezi după colțul unei clădiri dacă vin sau nu mașini. Te poate ajuta la spionat. Ideea e că mai ai o cameră identică și în spate, plus alte două montate sub oglinzile retrovizoare. Computerul de bord combină imaginile celor 4 camere și din cauza obiectivelor wide îți compune o imagine a mașinii văzute de sus. Practic tu te uiți pe display-ul din mașină și îți vezi mașina de sus. Asta ca să știi pe unde e cărarea, dacă e vreo groapă, bolovan, crater sau pur și simplu să te ghidezi mai bine.
Bine, sunt infernal de multe chestii cu care te poți juca și îți vine să te guduri ca un cățel. Sistemul de sunet de la Bang and Olufsen care la volum maxim nu vibrează nimic în mașină, proiecția vitezei, a limitei de viteză și a pilotului automat direct pe parbriz, pilotul automat care poți să-l setezi să preia viteza mașinii din față și să se țină după ea la ce distanță vrei tu, display-ul care la unele modele își schimbă layout-ul în funcție de modul de condus, controlul anumitor funcții ale mașinii direct din telefon (pornire, oprire, localizare GPS, etc), telecomandă cu SIM integrat (dacă ai pierdut-o și p-aia, e posibil s-o găsești datorită SIM-ului integrat) și o grămadă de alte nebunii. Bani să ai.
Și a venit și momentul cu Seria 6. Aia da, e altă mașină. Pe traseu încercam să las un pic de spațiu între mine și mașina din față doar să văd cum accelerează. Nu mă interesează datele tehnice cum că prinde 100 până în 5 secunde. Nu, mă interesează feeling-ul. Și sincer, nu știu de ce dracu ți-ai lua un tractor de genul X5 când poți să iei un Seria 6. Am condus și un M5 și da, mânca pământul dar parcă stau ca-n autobuz/rată. Mai lipsea o bilă d-aia pe volan și era totul perfect. Dar în seria 6 rânjești de plăcere atunci când viteza te înfinge în scaun și nu-ți mai vine să iei piciorul de pe accelerație. Totul în interior a fost desenat pentru tine, toate sunt îndreptate către tine și liniile curbe parcă se contopesc cu tine. Iluminatul alb-albastru se transformă în roșu aprins atunci când comuți pe modul sport și din momentul ăla chiar nu te mai interesează absolut nimic. Și e totul safe în același timp pentru că v-am mai zis la început. E ca și cum ai avea un al doilea creier folosit doar pentru siguranța condusului. 

Genială experiență și mulțumesc BMW România pentru invitație. Evident că m-am întors acasă la papucii mei dar într-o bună zi o să-mi cumpăr și un BMW.

Până una alta, vă las mărturie un lap făcut cu Seria 3 Gran Turismo. E foarte mișto senzația pe circuit, zici că ești mare pilot și când vezi apoi că abia mergi cu 30 la oră… Bine, de la ochelarii ăia mi se trage. #numazic

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.