Acum câteva zile m-am întâlnit cu Iulia și am discutat fix despre subiectul ăsta, dacă merită să-ți cumperi followeri pe Instagram. Am zis să aprofundez un pic subiectul și pe blog.
Cei care-ți spun că likeurile nu contează sunt oameni care vă vor binele (psihic), deși eu nu sunt deloc de acord cu asta. Atât likeurile cât și numărul de followeri pe care îi avem pe toate rețelele sociale contează al naibii de mult. Contează pentru că suntem o specie dependentă de nevoia de apreciere, iar această apreciere în prezent se măsoară în numărul de likeuri și prieteni. E o ”realitate” pe care trebuie să învățăm s-o gestionăm, nu s-o ignorăm.
În ceea ce privește numărul de ”adepți” pe care îi avem, o să mă rezum doar la Instagram. În momentul de față sunt peste 570 de mii de conturi de Instagram în România, dintre care peste 270 de mii sunt active, conform Instagramology. Instagram e într-o continuă creștere în ceea ce privește numărul de utilizatori, iar platforma și-a diversificat mult targetul în ultimii ani și nu a rămas axat doar pe zona de fotografie și aplicarea cu ușurință a unor filtre foto.
Cu toate astea, e destul de dificil să te faci remarcat și să-ți aduni cât mai mulți followeri. Nici răbdare nu mai avem, mai ales în condițiile în care abia ne-am făcut un cont de Instagram și vedem câte milioane de followeri au niște oameni despre care n-am auzit niciodată în viața noastră (da, nu mă refer la INNA sau mai știu eu ce alte vedete din afară). Așa că mulți o iau pe scurtătură și își cumpără followeri ca să scape mai rapid de rușinea de a avea doar câțiva urmăritori. Adevărul este că e ușor stresant și frustrant atunci când ai într-adevăr talent, faci niște poze demențiale și abia ai reușit să strângi vreo 3000 de followeri în timp ce colega de bancă are vreo 30 de mii doar pentru că-și face niște selfie-uri. 🙂
Acum câțiva ani mi-am instalat și eu o astfel de aplicație. Întâlnisem prima oară pe cineva care avea peste 10 mii de followeri, iar eu aveam vreo 1000 parcă și evident că m-a ros invidia. Aplicația îmi cerea să-mi creez o listă de hashtaguri (în funcție de preferințe sau de tipul de conținut pe care-l postam), ca apoi să dea automat 300 de likeuri pozelor care aveau acel/acele hashtaguri în descriere. Practic, îmi simplifica mie munca de a pierde ore întregi zilnic făcând asta manual. De ce 300? Pentru că limita era la 300 de likeuri pe oră (acum e de 350) și era cam singura metodă prin care Instagram limita spamul.
Mi-era clar că foarte multă lume făcea asta, adică nu aveai cum să crești peste noapte cu zeci și sute de mii de followeri doar din likeuri și comentarii manuale. Și încet, încet am ajuns la vreo 5000 de followeri în 2014, deși nu înțelegeam de ce numărul de likeuri se păstra pe la o medie de 50. Ulterior aveam să-mi dau seama că aplicația respectivă nu-mi aducea doar followeri reali, ci și infernal de multe conturi fake, spam. Spamuri care mă spamau atât pe mine cât și pe followerii mei reali.
Deși ăsta era un business care genera se pare milioane de euro pentru toate platformele, la finalul lui 2014 a avut loc marea schismă a Instagramului. Adică a venit curățenia de iarnă și mai toate conturile de spam au fost eliminate. Toată lumea aștepta să vadă ce se întâmplă cu conturile lor, aveam prieteni care deja îmi spuneau cum erau afectați, iar eu eram fericit că ai mei 5000 erau neschimbați. Nu, nu erau, doar că eram la coada curățeniei. Într-o dimineață m-am trezit cu 1800 de followeri din 5000. Și chestia aia m-a șocat foarte tare, mai ales că eram în timpul unei campanii și declarasem că aveam 5000, iar acum mie îmi apăreau 1800.
Din momentul ăla am luat decizia de a mă limita la a posta fix conținutul care-mi face mie plăcere și creșterea s-o las strict la nivel organic. Foarte, dar foarte rar am stat să dau like după hashtaguri și să comentez doar ca să-i fac pe alții să-mi dea follow. Totul s-a întâmplat în mod natural. De-aia, abia după 3 ani, am ajuns la 10 mii de followeri. Și de aceea spun că decizia de a-ți cumpăra followeri trebuie să fie una personală.
O altă metodă ar mai fi cea prin care poți plăti o pagină tematică (care are milioane de followeri) să-ți facă un repost și așa să-ți crești numărul de followeri. La prima ediție Experience Bucharest l-am întâlnit pe Altug Galip, un tip din Cipru care are 1.3 milioane de followeri pe Instagram. Și ăsta era contul mic, căci mai gestiona alte două sau 3 conturi generale de Instagram, dintre care unul de travel avea vreo 30 de milioane de followeri. WTF, right? Pentru el nu era doar o pasiune, ci un adevărat business. Zilnic primea cereri pe mail pentru reposturi pe paginile lui de Instagram, iar el făcea asta după ce primea confirmarea transferului în cont. Taxa era undeva la vreo 100 sau 150 de euro per postare. Habar nu am cum a ajuns la cifrele alea pe contul personal sau pe celelalte pagini și nici dacă erau doar conturi active, reale, dar în timp ce vorbeam fix asta făcea, un repost cu o poză venită de la o tipă care tocmai îl plătise pentru acel repost.
În concluzie, soluții există, sunt pretutindeni, ba chiar văzusem un clip într-un supermarket din Rusia cu un tonomat de unde puteai să-ți cumperi followeri pentru Instagram, Twitter sau Youtube. În final decizia vă aparține, deși vă recomand constant să vă amintiți de ce v-ați făcut cont pe Instagram. Pentru mine e un hub al pasionaților de fotografie, chit că vorbim de travel, urban, lifestyle, fashion sau food. Nu urmăresc conturi care nu au legătură cu fotografia și din cauza asta mulți amici mă ceartă de fiecare dată că nu-i urmăresc pe Instagram și de fiecare dată le amintesc că pentru asta există Facebook! :)))
Daaar, dar, cu toate astea, vreau să vă spun că și la câțiva mii de followeri pe Instagram am ajuns să am campanii plătite și să mă plimb prin multe locuri. Asta pentru că mai contează și socializarea din offline și proiectele pe care ajungi să le propui diverșilor parteneri. Cifrele contează cu siguranță, dar nu se rezumă totul la ele. Iar pe mine mă puteți găsi aici!
La început parca începe ca un mic drog și îți e foarte greu sa te lași. Adică îți aduce o anumita satisfactie chiar dacă nu ar trebui. Cel puțin asa a fost pentru mine. Acum sunt într-o mare dilema dupa ce am renunțat la chestia asta, mi-am zis sa postez numai ce-mi place…. Păcat ca îmi plac 2 lucruri complet diferite și din păcate nu merg pe același cont…. Concert Photography și street/portret Photography.
Păi părerea mea e că ar trebui să faci ce-ți place și dacă e nevoie, creează două conturi de Instagram. Eu am vreo 4 deja! :))))
A cumpara urmaritorii este alegerea excelenta daca vrei sa iti ruinezi contul de instagram. Toti aceii urmaritori se vor intoarce impotriva ta deoarece, engagement-ul iti va scadea iar daca ai 100k urmaritori si doar 100-200 de like-uri si vreo 3-4 comentarii cu siguranta toti vor stii ca urmaritorii sunt fake.
Cat despre conturi am ajuns la vreo 40 pe diferite nise si inca o cresc numarul
Buna! Stii cumva cum se poate opri chestia asta?
Nu, nu merita. Atat de simplu este raspunsul, organic este mult mai bine! 🙂
Amin! 🙂
Dacă ești utilizator activ și urmărești ceea ce ție îți place , mi se pare o chestiune foarte aurită ca cineva să îți violeze dreptul de a urmări pe cine dorești. Am experimentat acest fenomen, numai că pe cealaltă parte. Peste 600 de conturi de care nu am habar (de peste tot din lume și care nici macar nu îmi îndeplineau interesele) îmi apar la urmăriri, ceea ce m-a deranjat extrem de tare. Din punctul meu de vedere, instagram nu ar trebui să mai permită această așa-zisă “cumpărare de followers”! Nu este corect, ce să mai menționez că nici etic nu este…
Lumea în general nu e corectă. 🙂 Instagram-ul nu are cum să blocheze cumpărările de followeri. Sunt mult prea multe terțe servicii care fac asta. Modalitatea lor a fost acum să renunțe la vizualizarea numărului de like-uri de pe poze. E un început.
Salut. Ce aplicatie e aia care imparte like-uri automat?