Doar atât putem? #revinsarbatorile

Băh, până la urmă reclama aia cu Cola cu #revinsarbatorile, mi-a lăsat un gust amar. Și mi-am turnat un pahar de cola și tot amar aveam în gură. Nu de la Cola, ci de la nivelul la care am ajuns pe zona de marketing.

A fost o mișcare frumoasă să dai iar pe post reclama de Crăciun în luna martie. Fix ce trebuia, mai ales că tot facebook-ul era plin de statusuri de sărbători. Trebuia să fii tălâmb să nu te prinzi de asta. 🙂

Dar pana mea, doar atât putem? Adică dintre toate brandurile și agențiile, doar Cola a fost în stare de mișcarea asta, care ar fi trebuit să fie ceva standard oricum? Restul ce puii mei au păzit? Băh, nimeni, absolut nimeni nu a profitat de vremea asta ciudată ca să marketeze ceva ca lumea. Doar Netflix a mai venit cu o postare, pe care eu sincer am apreciat-o mai mult (aia cu Narcos de mărțișor), dar în rest, liniște și pace.

Și asta în condițiile în care ne mândrim că avem oameni super creativi prin agenții, dar agențiile tot nu pot convinge clienții să nu mai fie atât de fricoși și să fie, dimpotrivă, mai îndrăzneți. Știu, nu am experiență de agenție, cine pana mea sunt eu să vorbesc (un consumator, asta sunt de fapt), dar e jenant dacă stai să te gândești că ăsta a fost nivelul maxim de marketing în iarna lui martie 2018, în România.

Și știi de unde vine frustrarea asta a mea? Că oameni creativi sunt, idei sunt cu duiumul. Dar mă gândesc că de multe ori, sau poate de cele mai multe ori, problema e la client. Client care n-ar frate ”cohones” să zică, ”Da, nene, hai să facem asta!”. E o frică probabil de hatereală. Da hatereala oricum există, trăim în epoca de aur a haterelii! Mai mult de-atât, mi se pare că dăm mai multe share-uri la hatereli legate de anumite campanii publicitare, decât dăm share-uri la campanii mișto. Și asta pentru că hatereala nu prea are concurență. Ce-ar fi dacă am fi mai îndrăzneți, că uite, lumea se bucură când Cola dă share la clipul de Crăciun în luna martie. Mersi Cola, că măcar voi ați făcut ceva! Deși, în același timp sunt total de acord cu ce zice Dragoș în postarea de mai jos.

În momentul ăsta, mie îmi vin două nume în minte care simt că au curaj și ”cohones”. Lidl, care a plecat din zona aia de ”supermarket-ul pensionarilor” și s-a dus direct la Electric Castle și are curaj să vină cu campanii și spoturi îndrăznețe, iar apoi Netflix, care are un copy foarte foarte bun! Sincer, n-am mai râs la atâtea postări ale unei pagini de companie de multă vreme.

Sunt sigur că mai există exemple (bagă un comentariu cu ce campanie ți-a plăcut ție) și mi-ar plăcea să vină ziua în care clienții să se relaxeze mai mult. Uite, apropo de proiectul foto în care sunt implicat cu Sun Plaza, e prima oară când aflu că un mall nu doar că nu interzice fotografiatul, ba chiar îți sugerează să vii să te pozezi acolo, că le place și lor ce-au făcut cu design-ul interior și au zis, ”Da, vrem, hai să facem asta!”.

Leave A Comment

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.