Plasarea unui produs comercial în timpul unui film sau al unui serial e o adevărată artă. Asta pentru că tu nu trebuie să știi că se face reclamă, dar să conștientizezi totuși produsul. Am văzut de curând un film unde chestia asta s-a dus fix în partea cealaltă, într-o plasare de produs cât mai evidentă și cât mai funny. De admirat brand-ul care a făcut asta, deși poate fi considerat destul de scorțos.
Serios, întotdeauna am admirat plasarea de produs și de multe ori am fost atent în filme să văd unde și când se face asta. Uite, de exemplu, dacă te întreb care e cea mai evidentă plasare de produs din Interstellar, ai știi să-mi spui? Ei bine, e un ceas! Căci despre ceas e vorba cam în tot filmul. Și e o firmă pe nume Hamilton care chiar a făcut un model special de ceas pentru personajul din film. Te-ai gândit vreo clipă că e reclamă? Nu. Știi că ceasul ăla a jucat un rol important în film? Da. Când te duci în magazin și vezi un ceas d-ăla, parcă îți vine să-l cumperi 🙂
Dar cu timpul, oamenii au ales să facă mișto de plasarea asta de produs, pentru că în unele cazuri devenea evidentă și deranjantă. Oricum, nimeni nu depășește serialele românești, unde în toiul discuției se trezește cineva să deschidă o sticlă, să bea, s-o pună pe masă și s-o întoarcă cu eticheta către cameră și să facă liniște 2 secunde ca pentru proști. În afară am văzut asta cu câteva ocazii și destul de des la Seinfeld, doar că el o face la mișto.
Tot la mișto am văzut plasarea de produs a celor de la BMW în comedia Spy (sau Spioana) care rulează acum în cinema. Mi se pare un gest curajos și de admirat, mai ales că pe nemții ăia nu-i prea vezi să zâmbească vreodată. La naiba, nici o mașină de-a lor n-a fost amuzantă, toate sunt încruntate! Dar aici au mers pe zona funny. Nu doar că la un moment dat au tras un cadru fix de reclamă cu ultima serie 3, vreo 3 secunde așa, cât să fie maxim de evident, dar au făcut mișto și de propriile lor produse, adică de cașcarabeta aia de scuter cu acoperiș. Băh, bravo lor. Mișto-ul ăsta a ieșit chiar bine. Și încă o chestie. Un mesaj subliminal că o mașină nouă, e o mașină nouă! Dar descoperiți voi astea singuri în film.
Iar filmul chiar vi-l recomand! Eu n-am mai râs la o comedie de la Hangover 1 sau Horrible Bosses 1. Iar Spy combină scenariul boring de comedie standard cu glumele total idioate ale tembelei de Melissa McCarthy. O tipă care a știut întotdeauna să facă mișto de cum arată și să aibă niște glume care te-ar face de rușine dacă ai fi lângă ea. Mai vine și Jason Statham care o ia și ăla pe arătură și împreună cu scenele de acțiune, iese o super comedie. Băgați de vedeți.
Eu m-am dus la cinema-ul din Băneasa că au băgat o sală cu Dolby Atmos și eram curios să văd care e faza. Rapid, Dolby Atmos a ajuns de la nivelul 5.1 sau 7.1 la 128 de canale de sunet. Adică poți să-ți pui orice sunet din film unde vrea mușchiul tău. O sală de cinema poate avea lejer 64 de boxe și mai nou ele se pot monta și în tavan (pentru fazele alea când cade ceva peste tine sau trece un elicopter pe deasupra). Nu fac reclamă la Dolby (deși ar fi mișto o campanie de genul ăsta), doar că sunt eu obsedat să văd un film în cele mai bune condiții. Evident că la o comedie, fie ea și de acțiune, n-aveam cum să mă aștept la ceva nemaipomenit, dar pot spune că e cel mai echilibrat sunet pe care l-am auzit într-o sală de cinema. Nu e nici infernal de tare ca la IMAX, nici atât de încet încât s-o auzi pe nesimțita aia din spate că vorbește la telefon cu iubi, nu zbârnâie pereții și oriunde ai sta sunetul se aude ca și cum ai sta în mijlocul sălii. Din păcate, în sala Ultra de la Grand Cinema n-am văzut și boxele din tavan. Probabil au luat varianta light 🙂 De mers, oricum tre să mergeți.
Și dacă totuși n-ai nici o treabă nici cu plasarea de produs, nici cu BMW-urile și nici cu performanțele sălilor de cinema, iartă-mă că ți-am răpit atât de mult timp degeaba, dar aici mă opresc. Filmul, tre să-l vezi. Zău!
Sursă foto: 123 wallpapers