O poveste funny cu Vodafone

Processed with VSCOcam with e8 preset

În cele 15 minute în care mi-am activat vreo 5 extra opțiuni și mi-am dezactivat alte 7 în încercarea disperată de a ajunge la un operator Vodafone, Andreea mi-a pierdut răbdarea și i-am închis telefonul, dar în același timp mi s-a întipărit în minte un scenariu Horror SF.

Cum ar fi dacă noi chiar am trăi într-un fel de Matrix și am ajunge să plătim serviciile unei companii fără să ne dăm seama că acolo nu mai lucrează demult oameni. E doar o mașinărie care se dezvoltă singură și controlează tot fără să realizăm lucrul ăsta. Așa mă simțeam în timp ce Andreea, chiar, oare chiar o cheamă Andreea sau Mașinăria a rulat în câteva milisecunde o statistică prin care a rezultat că ăsta este cel mai plăcut nume pentru utilizatori? Și oare chiar e o voce umană sau e doar un sintetizator de voce perfecționat? Pentru că singura interacțiune pe care o ai cu această companie e prin acest robot, denumit general Andreea. Ori apeși pe taste prin a asculta diverse mesaje înregistrate de ea, ori obsesia ei merge mai departe și îți spune să vorbești cu ea. Și când te gândești că nici măcar nu știi cum arată Andreea. Pe net apare poza unei tipe generice, a cărei imagine a mai fost folosită de o altă Mașinărie americană pentru a promova niște servicii dentale. Asta observasem și eu. Andreea are o dantură perfectă. Dar ea nu există!!! E doar un computer, o mașinărie, un soft!

”Nu ai făcut nici o selecție, te rog să revii…” I-am închis! N-am mai rezistat. Voiam să pun și eu o întrebare al cărui răspuns nu l-am găsit nicăieri, nici măcar pe site-ul lor, dar n-am mai reușit să dau de nici un operator. Pentru că NU MAI EXISTĂ OPERATORI! Mașinăria i-a asimilat pe toți! Și mă gândeam în continuare, orice interacțiune pe care o companie trebuie s-o facă, o poate face prin intermediul tehnologiei. Către clienți pleacă doar niște reclame TV, Radio sau Presă comandate prin e-mail și aprobate tot prin e-mail. Facturile la fel, sunt niște servicii automatizate, iar în online un alt robot răspunde și postează statusuri în mod automat după un algoritm de comunicare bine pus la punct, pentru că nu-i așa, fiecare răspuns pare atât de plastic.

Sună telefonul! Mă uit la ecran și e un număr necunoscut, dar e ”mult prea perfect” ca să fie al unui utilizator obișnuit. Îl ții minte din prima. Răspund cu o ușoară teamă în glas, ”Alo?…”. Răspunsul intervine calculat după o secundă de liniște, ”Bună, sunt Andreea!”

Fuuuck! Mă sună Mașinăria! De ce??? Ce vrea de la mine? Oare știe deja la ce m-am gândit? Vrea să mă testeze? De fapt voia să-i dau o notă ultimei conversații. Zic ”shit!”, nu doar că e o Mașinărie care controlează totul, dar e și o Mașinărie care a evoluat atât de mult încât începe să aibă sentimente și să fie cam narcisistă. Vrea să știe ce părere am despre ea. Și cum omul nu e o ființă perfectă și foarte calculată, am vrut să-i arăt cine sunt, așa că am apăsat tasta 1 cu toată puterea și i-am închis telefonul în nas. Ce prostie, să-i închizi telefonul unui robot, de parcă l-ar afecta cumva, nu?

După câteva minute bipăie telefonul a mesaj. Eram singur în casă și brusc am rămas blocat. Nu voiam să cred dar știam că de la ea e mesajul. Ceva îmi spunea că acest coșmar nu s-a terminat. Iau telefonul și încep să citesc. Broboane de sudoare încep să-mi curgă valuri pe frunte, buzele mi se usucă și crapă instant, vinișoarele din ochi îmi plesnesc necontenit, iar creierul meu premeditează acțiunea de auto apărare atunci când citește mesajul ”Vă rugăm să ne spuneți motivele pentru care ați acordat notele la sondaj!”. Acum îmi era mai mult decât clar. ȘTIE! Mașinăria Știe! Andreea Știe! Și îmi cere socoteală! Nu doar că n-a interesat-o să mă ajute, dar e mai mult decât interesată să știe de ce i-am închis telefonul și i-am dat nota 1. Cu siguranță că vrea să copieze perfect comportamentul uman doar că n-a reușit și o frustrează maxim chestia asta. Iar acum are numărul meu (ce tâmpenie, normal că îl are, doar ea mi l-a generat automat) și mă poate suna sau urmări oricând. Chiar și acum când scriu acest articol, știu că citește fiecare cuvânt și m-aștept ca din secundă în secundă să-mi sune telefonul și să aud ”Bună, sunt Andreea!” și să simt acel zâmbet a la Chucky. Dacă o să dispar, o să știți de ce! Andreea e de vină!

 

Știu că multă lume are o problemă cu ”Andreea” și multă lume se enervează. Dar adevărul e că atunci când ai milioane de abonați crește și numărul de apeluri în contact center și cumva vrei să le reduci. Am lucrat în contact center și știu câtă muncă e în reducerea apelurilor și cererilor din partea clienților. Asta pentru că nu poți niciodată să angajezi milioane de operatori care să răspundă fiecărui om (nu mai spun că mulți chiar sună din plictiseală și pentru că au prea mult timp). Așa că încerci să găsești metode automatizate prin care să descurajezi sunatul în contact center. Da, chiar e vorba de descurajare și de a-i face pe oameni să-și rezolve singuri problemele. Dar totuși cred că în cazul Vodafone lucrurile poate că au mers un pic cam departe. Căci eu sun doar de vreo 2, 3 ori pe an, cred, iar în ultimele două dăți am renunțat pentru că nu mai găsesc nici o combinație prin care să ajung la un operator (aia cu comandă vocală cred că e doar pentru abonați, pe mine Andreea mă pune în continuare să apăs pe taste).

Iar oameni încă lucrează la Vodafone, nu de alta, dar m-a sunat ieri cineva de la Vodafone și a fost o conversație extrem de amuzantă pe care o s-o redau mai jos:

Eu: Alo?

Ea: Bună ziua, vă sunăm din partea Vodafone Româ… Alo, m-auziți?

Eu: Eu vă aud, dumneavoastră?

Ea: Nu prea, nu cred că aveți semnal! Vă puteți muta?

Eu: Nu zău! Mai povestește-mi, te rog!

Jur că am pufnit în râs! Adică cum să sune cineva de la Vodafone și să-ți spună că nu te aude că n-ai semnal??? How fucking ironic is that? Da, chiar n-am semnal la mine în casă, așa că m-am întins jumate afară pe geam că eram chiar curios cum o să continue această conversație. Ba chiar speram că Andreea a angajat un om ca să afle cu adevărat de ce i-am închis telefonul. Dar nu, a fost ceva mega boring. Încercau să mă cheme în AFI să-mi propună niște beneficii având în vedere că sunt un client atât de fidel și de vechi.

”Ce înseamnă mai exact aceste beneficii, ca să știu dacă rentează să vin din Berceni până în AFI?” întreb eu abia ținându-mi echilibrul pe geam. M-a aburit că putem schimba locația dar că merită beneficiile. Căcat, pun pariu că mă duceam într-un magazin și mă puneau să-mi fac abonament, ceea ce nu vreau și n-o să fac vreodată! Prepay rulz!!! Fight the Machine! :)))

Vouă ce vi s-a mai întâmplat amuzant în ultima vreme cu operatorul vostru de telefonie mobilă? Că în nici un caz n-ar trebui să ne mai enervăm și pe treaba asta! 🙂

24 Comments O poveste funny cu Vodafone

  1. Irina 26/02/2016 at 8:06 pm

    Ce-am mai râs :)). Iar apropo de ”Andreea”, ai văzut filmul ”Her”? Postarea ta se aseamănă mult cu ideea filmului.

    Reply
    1. Alex Damian 26/02/2016 at 8:08 pm

      Hehe, mă bucur! Da, am văzut ”Her” și m-am gândit și eu la el apropo de ”Andreea”. Și sunt sigur că la un moment dat o să vedem o știre cu unu care s-a îndrăgostit de ”Andreea”. :))

      Reply
  2. Ana 27/02/2016 at 12:03 am

    intra pe chat sau contacteaza-i pe pagina de facebook 😛

    Reply
    1. Alex Damian 27/02/2016 at 12:25 pm

      Mulțumesc, o să urmez și acest sfat! 🙂

      Reply
  3. Andreea 27/02/2016 at 1:27 am

    hahaha :)) am ras copios.
    Acum vreo 2 luni m-am lovit si eu de “Andreea” si exact la acelasi lucru m-am gandit. Oare o cheama Andreea ca sa creeze o legatura intre noi?!
    Voiam sa aflu de ce am cost suplimentar pe abonament in conditiile in care aveam totul nelimitat…(si nu, nu e mai usor la abonament sa vorbesti cu un operator) dupa vreo ora si ceva am reusit sa dau de un operator. Asta dupa ce am inregistrat de n ori mesaje gen: “vreau sa vorbesc cu un operator”, “vreau sa intru in direct cu cineva de la vodafone”, “vreau sa vorbesc cu un om” … la care Andreea, enervant de amabila, imi raspundea mereu: “am inteles ca vreti sa vorbiti cu un operator vodafone, dar spuneti-mi cu ce va pot ajuta, poti alege din lista…”

    Reply
    1. Alex Damian 27/02/2016 at 12:25 pm

      :))) Da, eu vă zic, la un moment dat n-o s-o mai poată nimeni controla pe Andreea! Sfârșitul e aproape! :))))

      Reply
    2. Daniel 11/12/2019 at 1:57 pm

      Nu exista abonament cu chiar totul nelimitatat, intotdeauna se vor taxa apelurile si sms-urile la serviciile cu valoare adaugata, adica telefoane la numere cu plata, sms-uri de parcare, de trecere pod, etc.

      Reply
  4. vlad 27/02/2016 at 2:51 am

    vezi ca au si linie directa….e cam 55 de centi…:)))…eu rad desi am fost nevoit sa platesc…doar asa se mai vb cu un operator la vodafone in zilele astea!!!!

    Reply
    1. Alex Damian 27/02/2016 at 12:24 pm

      Mersi, o să notez și eu numărul ăsta, deși încă nu s-a întâmplat nimic atât de grav încât să sun la numărul magic! 🙂

      Reply
  5. Nicu 27/02/2016 at 3:41 pm

    Super amuzant. Am ajuns sa traim povestea din Terminator. De cate ori sun la Vodafone si aud Andreea ma gandesc la John Conor. Ca sa fie tacamul complet in timp ce asculti vocea roboticii primesti un mesaj automat iar dupa trei minute alt rombotel te suna si iti cere sa dai o nota interactiunii, probabil cu el insusi. Cosmar si hilar.

    Reply
  6. X 27/02/2016 at 4:14 pm

    Andreea te lasa sa vorbesti cu un operator dupa ce ii repeti de cateva ori “Altceva”! Trebuie sa stai bine cu nervii!!!

    Reply
  7. Dragos 27/02/2016 at 9:56 pm

    Ești un penibil și un plictisitor. Mi-am pierdut timpul citind cacatul ăsta de povestioara. Lasa-te de scris prietene

    Reply
    1. Alex Damian 28/02/2016 at 7:44 pm

      Vai, Dragoș, știi cât de mult m-afectează mesaje de genul ăsta de la onaniști ca tine? Îmi lăcrimează curu de emoție! :)))

      Reply
  8. Lavinia 28/02/2016 at 1:07 am

    Ma bucur ca am trecut de la Vodafone la Orange, dupa 14 ani de cand eram clientul lor si fusesem si angajatul lor … Pt ca nu doar operatiunile de call center le-au transferat robotilor ci, am avut certitudinea ca si contractele le-au externalizat “unor roboti”, care se cred oameni si si dealeri Vodafone pe deasupra.

    Reply
    1. Alex Damian 28/02/2016 at 7:42 pm

      Adevărul e că e se vede clar diferența cum arată într-un magazin Vodafone și cum arată într-un magazin Orange! Apropo de dealeri. 🙂

      Reply
    2. Daniel 11/12/2019 at 2:05 pm

      Nu e nicio problema ca intreaga operatiune sa fie transferata robotilor, daca acestia functioneaza bine. Un robot poate ajunge in mod cert mai bun ca un om in anumite domenii, pentru ca nu oboseste, nu se plictiseste, nu se cearta cu nevasta, etc. Plus ca mai poate si beneficia de intreaga experienta a tuturor robotilor de la inceputuri si pana in prezent, ceea ce omul nu poate decat intr-o mult mai mica masura.
      Ideea este ca firma sa stie exact pana se intinde capacitatea robotilor de a rezolva problemele si de cati oameni este nevoie ca sa rezolve problemele mai complicate. Din pacate, Vodafone si Andreea nu stiu acest lucru.

      Reply
  9. Dana 28/02/2016 at 12:41 pm

    Pe viitor daca vrei sa scapi repede de Andreea, cand te intreaba de ce ai sunat spune “consultant vodafone”. Apoi te mai intreaba o data de ce vrei consultant.. Tu raspunde din nou acelasi lucru “consultant vodafone”. La sf te va pune sa alegi o optiune din vreo 3-4. Ultima este “altceva”. Spui “altceva”. Daca alegi alta optiune intri iar in cercul vicios al Andreei. In mai putin de 1 min vei fi pus in legatura cu un consultant..
    Concluzie.. “consultant vodafone”, “consultant vodafone”, “altceva”.
    Eu am incercat toate variantele si reteta de mai sus functioneaza.

    Reply
    1. Alex Damian 28/02/2016 at 7:39 pm

      Sunt sigur că atât la comanda vocală cât și la cea prin taste vor schimba din când în când aceste shortcut-uri, căci știu că oamenii și le notează! 🙂 Dar chiar nu vreau să-mi fac un obicei în a suna la *222. Oricum, mulțumesc!

      Reply
  10. Cris 29/02/2016 at 12:55 pm

    Si ce solicitare aveai?

    Reply
    1. Alex Damian 01/03/2016 at 9:09 pm

      Au fost cazuri în care n-am putut să apelez anumite numere (mobil sau fix) și voiam să știu de ce având în vedere că pachetul meu acoperă genul acesta de numere.

      Reply
      1. Cris 02/03/2016 at 2:45 pm

        Am incercat si eu sa sun si am zis “nu pot sa apelez niste numere” si m-a trimis direct la operator :))..uneori raspunsul e chiar sub nasul nostru.

        Reply
        1. Alex Damian 02/03/2016 at 3:41 pm

          Well, la cartelă n-au băgat încă robotul cu comandă vocală. Eu tot prin comandă prin taste tre să mă descurc. 🙂

          Reply
  11. Todoran Florin Razvan 29/04/2016 at 10:25 pm

    “Bună, sunt Andreea!” :-)) Un mesaj de genul au şi cei de la ING. Vocea robotelului de acolo imi dă de fiecare dată impresia că mă aflu pe Marte şi nu în Romania. Oricum, m-am amuzat citind cele de mai sus.

    Reply
    1. Alex Damian 30/04/2016 at 12:50 pm

      Hehe! Mulțumesc! Chiar ăsta era și scopul, amuzamentul! 🙂

      Reply

Leave a Reply to X Cancel reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.