The American Meme #devăzut

La nici o conferință nu am auzit vreun speaker care să explice mai bine care-i treaba cu influencerii așa cum o face The American Meme de pe Netflix. Recomand atât pentru cei care lucrează în industrie (creatori de conținut, agenții și clienți) cât și pentru cei care nu înțeleg cum funcționează business-ul ăsta.

Mi-am dat seama că nu am mai scris de foarte mult timp pe blog și eu practic așa am început povestea asta, îmi plăcea să scriu și să dau mai departe. Așa că mi-am pus pe to do list-ul de anul ăsta să scriu un articol pe săptămână. Nu mă arunc la zilnic, dar măcar unul, cât de cât, duminical.

Iar acum câteva zile am văzut documentarul ăsta pe Netflix și mi s-a părut foarte bun. E extrem de interesant pentru mine, care activez în zona asta și indiferent de părerea mea personală față de industrie sau față de influenceri, e necesar să înțeleg cum funcționează mecanismul ca să mă adaptez mai bine.

Pentru cei care nu lucrează în industrie, iar e bun, căci oferă o explicație a ideii de influencer, termenul intrând recent în vocabularul românesc datorită agențiilor de influenceri care au apărut în ultimii doi ani. Asta mai ales că cineva de curând mi-a comentat la o postare spunându-mi că tot nu înțelege cu ce mă ocup eu. 🙂 Bine, aici e vina mea că nu știu să mă vând și să mă poziționez pe piață.

Pe lângă asta, documentarul mai tratează un subiect foarte important. Și fix de-asta l-aș recomanda creatorilor de conținut sau influencerilor. Vorbește despre momentul în care această industrie ar putea să dispară de pe-o zi pe alta. Și ce exemplu mai bun decât platforma Vine? O platformă pe care mulți creatori de conținut și entertaineri au folosit-o ca mijloc de a-și construi un nume și de a face bani din asta. Dar Vine a murit și nimănui nu-i venea să creadă, iar unii au dispărut de pe piață și asta le-a adus frustrări maxime, iar alții s-au mutat pe alte platforme și încearcă să se adapteze acolo.

Cert e că fenomenul e cât se poate de real și încă nu e pe cale de dispariție. Momentan. Să influențezi milioane de oameni nu e un lucru ușor. Ne place să spunem despre unii dintre acești influenceri că sunt proști, dar nu e chiar așa. Căci nu orice prost e în stare să se umple de bani de pe urma naivității oamenilor. 🙂

Părerea mea după ce am văzut documentarul e că dacă vrei să reușești cu adevărat, indiferent cât de inteligent ești și câte facultăți ai în cap, ai nevoie să ai încredere în tine 100%. Pe bune, doar crezând în bullshit-ul tău, abia atunci ai șanse să reușești ceva. Uită-te la Trump, nimeni n-ar fi zis că ajunge președinte și sunt conștient că sunt mai mulți factori la mijloc, dar parte a succesului lui stă în încrederea aia pe care o are în el.

Enjoy și aștept întrebări dacă vreți să aflați mai multe. 🙂

Leave A Comment

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.