Premiile Oscar au fost decernate aseară, sau mai bine zis azi-dimineață la ora 03.00, ora Bucureștiului. Era o vreme când mă uitam cu încântare la decernarea premiilor și aș face-o și acum daca aș știi că nu m-ar dezamăgi crunt rezultatul celui mai bun film. Cam asta mi s-a întâmplat în ultimii ani și de atunci nu mă aștept la prea mari schimbări. Adică, chiar m-așteptam ca Avatar să nu câștige prea multe premii, pentru că oamenii au uitat oricum ce înseamnă să zâmbești atunci când vezi ceva frumos. Încă nu am văzut The Hurt Locker și sunt sigur că este un film foarte bun, chiar de-abia aștept să-l văd, doar e pe lista mea de Apple Trailers, dar un film ca Avatar se face odată la câțiva ani buni. Sunt sigur că după ce ies de la Hurt Locker nu o să ies cu depresia provocată de Avatar, și anume, cât de nașpa e sala de cinema, ce nașpa sunt oamenii, ce nașpa e mall-ul ăsta, ce lipsit de viață este totul deși e aglomerat până la refuz și totuși cât de frumoasă era atmosfera din film.
Oricum, despre premiile primite de filme și actori s-a tot vorbit până acum, sunt sigur. Duduie netul de informații despre decernarea premiilor. Așa că eu o să mă opresc la un premiu care nu prea stârnește interes dar fără de care nici un film nu ar mai avea același farmec.
Mă refer la premiul pentru cea mai bună coloană sonoră. Pentru că muzica este extrem de importantă într-un film. Să ne amintim că până să fie introdus sunetul in filme, tot ce se auzea era coloana sonoră (acel pian, veșnic grăbit). Mai nou, coloana sonoră a unui film are de realizat mai multe task-uri. Odată acela de a furniza un fundal sonor încât să alunge monotonia și în altă ordine de idei, are menirea de a face spectatorul să intre și mai mult în acțiune în mod inconștient. De multe ori, muzica și efectele sonore muzicale sunt înregistrate pe canalele de sunet din spate (boxe spate), asta pentru a nu-l distrage pe spectator de la acțiunea din față, de pe ecran, dar să-l mențină totuși în atmosfera filmului.
Anul acesta, Oscarul a fost pe drept câștigat de coloana sonoră a filmului UP de Disney/Pixar. Întotdeauna filmele Pixar au avut o coloană sonoră excepțională, mulată perfect pe animație cu care deja ne-am obișnuit.a
Muzica a fost compusă de Michael Giacchino, care are la activ o sumedenie de premii pentru coloanele sonore create. Poate că nu mulți am auzit de el, dar se face vinovat de soundtrack-ul unor filme precum Land of the Lost, Partly Cloudy, Star Trek (cel din 2009), Ratatouille, dar și seriale din care amintesc de Alias și mult aclamatul Lost. Giacchino a lucrat cu Abbrams (producătorul Lost) și la singurul track de pe coloana sonoră a filmului Cloverfield. Iar mai jos, ascultăm un pic din Up, premiul Oscar primit anul acesta de Michael pentru coloana sonoră.
Oricum, despre premiile primite de filme și actori s-a tot vorbit până acum, sunt sigur. Duduie netul de informații despre decernarea premiilor. Așa că eu o să mă opresc la un premiu care nu prea stârnește interes dar fără de care nici un film nu ar mai avea același farmec.
Mă refer la premiul pentru cea mai bună coloană sonoră. Pentru că muzica este extrem de importantă într-un film. Să ne amintim că până să fie introdus sunetul in filme, tot ce se auzea era coloana sonoră (acel pian, veșnic grăbit). Mai nou, coloana sonoră a unui film are de realizat mai multe task-uri. Odată acela de a furniza un fundal sonor încât să alunge monotonia și în altă ordine de idei, are menirea de a face spectatorul să intre și mai mult în acțiune în mod inconștient. De multe ori, muzica și efectele sonore muzicale sunt înregistrate pe canalele de sunet din spate (boxe spate), asta pentru a nu-l distrage pe spectator de la acțiunea din față, de pe ecran, dar să-l mențină totuși în atmosfera filmului.
Anul acesta, Oscarul a fost pe drept câștigat de coloana sonoră a filmului UP de Disney/Pixar. Întotdeauna filmele Pixar au avut o coloană sonoră excepțională, mulată perfect pe animație cu care deja ne-am obișnuit.a
Muzica a fost compusă de Michael Giacchino, care are la activ o sumedenie de premii pentru coloanele sonore create. Poate că nu mulți am auzit de el, dar se face vinovat de soundtrack-ul unor filme precum Land of the Lost, Partly Cloudy, Star Trek (cel din 2009), Ratatouille, dar și seriale din care amintesc de Alias și mult aclamatul Lost. Giacchino a lucrat cu Abbrams (producătorul Lost) și la singurul track de pe coloana sonoră a filmului Cloverfield. Iar mai jos, ascultăm un pic din Up, premiul Oscar primit anul acesta de Michael pentru coloana sonoră.
Oscarul pentru cea mai bună piesă de pe music score-ul unui film a fost câștigat de Ryan Bingham, piesă ce provine din filmul Crazy Heart, un alt pretendent la Oscar anul acesta. Piesa The Weary Kind n-aș putea spune că te dă pe spate. Poate are mai mult efect după ce o să văd filmul. Oricum, e bună pentru fumat o țigară în mașină cu geamul deschis, eventual să fie și cald afară.
Alte premii muzicale au constat în Mixare și Editare sunet care au fost câștigate de The Hurt Locker. Aici s-ar putea iar să fie interesant, căci orice film de acțiune unde ai parte de explozii, ai parte și de efecte sonore bestiale. Dar totuși, la nominalizatul Avatar, trebuie să luăm în considerare faptul că au trebuit inventate sunete noi, pentru o lume nouă, față de niște explozii care oricum știi cum trebuie să sune.