Cât de mult contează un like?

Processed with VSCOcam with a6 preset

Hai să-ți spun cât de mult contează un like!

Evident că toți urmărim persoane pe platformele de socializare care ne oferă un conținut plăcut. Fie că sunt muzicieni, trupe, sau oameni care scriu fain pe diverse site-uri, poate chiar pictori sau fotografi, îi ai acolo în listă pentru că-ți place ce postează ei. Probabil te gândești de multe ori că fac chestia asta de plăcere, că nu e un job serios (oare ce înseamnă un job serios până la urmă?). Sau poate nici nu-ți pui vreodată problema asta. Așa că dacă ți-a plăcut sau nu ce-ai văzut, ți-e indiferent dacă dai un like sau nu.

Dar like-ul ăla poate avea o importanță colosală pentru persoana pe care o urmărești pe Facebook. Și în nici un caz pentru orgoliul lui. Ci mai degrabă, îl ajuți într-un fel să facă în continuare ceea ce face. Și hai să-ți dau un exemplu.

Noh, ia-mă pe mine. Un număr mare de like-uri îmi poate hrăni orgoliul, așa cum un număr mic de like-uri mă poate frustra grav. Dar acest aspect personal este cel mai lipsit de importanță pentru mine. Deoarece like-ul  e o confirmare pentru toată lumea că ceea ce fac, fac bine. Și asta nu doar în ochii celor care apreciază ceea ce scriu pe blogul ăsta, sau fotografiile pe care le postez, ci și în ochii celor care mă pot susține financiar în ceea ce fac.

Pentru că da. Ceea ce fac e un job ca oricare altul. Indiferent că fotografiez, că fac un vlog, că scriu un articol pe blog, toate astea reprezintă o muncă și de multe ori nu una ușoară. Pentru că ”artiștii” nu se hrănesc cu aer și nu e ca și cum pot să intru la Mega și să spun la casă cu pungile pline, știți, eu sunt fotograf și blogger, iar doamna de la casă să se uite zâmbind la mine și să-mi spună, da știu, vă urmăresc, mergeți, nici o problemă.

Și atunci, cum și cine mă plătește? Păi, având în vedere că am ajuns să fiu o persoană destul de cunoscută prin prisma fotografiilor pe care le fac, sau articolelor pe care le scriu, automat ajung să fiu o persoană influentă. Cu cât mă urmăresc mai mulți oameni, cu atât mesajul meu poate ajunge mai departe. Așa că ori sunt persoane și firme care au nevoie de serviciile mele de fotografie sau anumite brand-uri care vor să promoveze anumite servicii sau produse prin intermediul blogului meu.

Da, la reclame mă refer. Și știu, e un punct sensibil. Asta pentru că am observat o reținere, dacă nu chiar o repulsie, atunci când ajung să promovez un serviciu sau un produs. Dar, guys, dacă aceste lucruri n-ar exista, atunci nici eu (sau oricare altă persoană pe care o urmărești) n-ar mai exista.

Weekendul trecut am fost cu familionul la Moieciu. Și am pus de-acolo o poză panoramică 360 ce a strâns vreo 450 de like-uri. Apoi am mai pus o panoramă, doar că de data asta am inclus și ”sponsorul” mici mele expediții. O mașină. De data asta, am strâns doar 60 de like-uri. Ideea e că fără mașina aia, eu n-aș fi ajuns să postez prima panoramă care a strâns atâtea like-uri și care a plăcut atât de multor oameni. Iar a doua, probabil că n-a fost o panoramă atât de reușită, dar cred că mulți nu vor să dea like din principiu atunci când văd o reclamă.

Dar din asta trăiesc, așa funcționează lucrurile. Pentru că nu-ți cer să mă plătești ca să-mi vezi fotografiile sau să-mi citești articolele, dar like-ul tău ar însemna o susținere față de mine sau de persoanele pe care le apreciezi și al căror conținut vrei să-l vezi pe mai departe. Chiar și atunci când fac reclamă la ceva.

Sper ca prin asta să fi conturat un pic importanța unui like. Cât despre mine, încerc să mă perfecționez și mai mult în acest job pe care îl am ca fotograf și blogger, iar în următoarele patru zile voi participa la BIZ Social Media Summer Camp, o tabără unde voi învăța multe din strategiile pe care ar trebui să le pun în practică pentru rezultate cât mai bune în social media și unde voi întâlni multe persoane din agenții sau de la brand-uri cu care voi interacționa face to face.

Pentru că da, nu e doar un hobby, ci chiar e un job în spate, iar un rezumat a celor patru zile va urma pe blog săptămâna viitoare.

Partenerii ediției de anul acesta a Biz sms Camp sunt: Staropramen, Garanti Bank, Doppelherz, Banca Transilvania, Farmec, Chivas, Siviero Maria, Flanco, MSL Group The Practice, TNT, Enel, Dr Oetker, Domeniiile Samburesti si Jubile Catering. Și da, ai putea spune că și asta e o reclamă. Și poate chiar e, dar fără ea… ați înțeles voi, nu tre să mai spun încă odată. 🙂

By the way, în poza articolului apar niște poze ale fotografului Koffan Tamas și le-am văzut anul trecut într-o expoziție faină la Sfântul Gheorghe.

2 Comments Cât de mult contează un like?

  1. Silviu Pal 29/06/2016 at 11:17 pm

    Foarte bun articolul, iar fotografia este superba! Mult succes si spor in toate 🙂

    Reply
    1. Alex Damian 01/07/2016 at 7:43 am

      Mulțumesc frumos, Silviu! Apreciez foarte mult! La fel și ție! 🙂

      Reply

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.