A doua întrebare pe care mi-o puneau prietenii la aflarea veştii că am câştigat un loc în tfb3 era „Da’ cu ce mergeţi? Cu autocarul?“. Atunci mîndru răspundeam că „Nu. Ne-a dat Opelu maşini să ne dăm cu ele până în Austria“.
Şi aşa a fost. Avem 5 maşini Opel la dispoziţie. Astra şi Insignia. Eu am avut prilejul să-mi bag piciorul în pedala unui Astra 1.7 diesel, 125 cai putere. Aş zice cam bine pentru un 5 uşi.
O să fiu sincer. N-am fost niciodată fan Opel dar noile modele arată foarte mişto. Cel puţin Insignia e belea, pe care sper s-o conduc un pic la întoarcere. În Astra te simţi foarte bine însă. Am condus un model cu bi-climă ceea ce mi se pare o invenţie menită să descurajeze divorţul prematur. În rest arată bine interiorul, n-ai senzaţia de ieftinache, comenzi multe şi pe volan şi pe consola centrală. E genul de maşină unde te poţi obişnui rapid să atingi butoane fără să te uiţi la ele.
Ar fi nişte minusuri la interior. Sincer mi se pare că butoanele pentru geamuri mă obligă să-mi dau mâna în spate, adică să mă deranjez inutil din confortul condusului, cotiera dintre scaune se termină fix unde mai aveai nevoie de ea şi cea mai nasoală e cu switch-ul pentru lumini care e undeva în spatele volanului prins de bord şi lipsit de vizibilitate. Cel puţin pe mine asta m-a enervat. Unele lucruri ar trebui să rămână pe volan.
Dar cruise controlul! Doamne ce bine e. E genial!!! Pe autostradă în Austria nu-mi pot aminti de câte ori am folosit pedalele de acceleraţie sau frână. Şi nu doar că-ţi setezi viteza cu care vrei să mergi dar mai ai şi un joystic pe volan în 2 poziţii prin care poţi să modifici viteza între 1 şi 3 km la fiecare treaptă. Dacă frânarea nu e bruscă te poţi folosi lejer doar de joystick. Chiar e joy! Aşa că atunci când vă luaţi un Opel musai să optaţi şi pentru cruise control. Şi nu e vorba doar de autostrăzi (inexistente la noi). Aşa cum zicea şi Radu, dacă ai un tir în faţa ta poţi să-ţi sincronizezi viteza cu a lui şi relax. Of course, posesorii de bmw-uri şi pasate fac excepţie. Ăştia nu pot niciodată să stea în spatele cuiva.
Maşina se înfige bine de tot şi e foarte stabilă. La 170 pe autostradă nu tremură, nu tre’ să încordezi mâinile pe volan. It just feels natural. Şi chiar şi peste 170 sunt sigur că se comportă la fel doar că nu ne-am dus noi la raliu.
Deci da, ne place Opel!