Ce mișto ar fi dacă o agenție ar invita bloggerii și jurnaliștii la niște discuții deschise despre clienții pe care îi au și despre campaniile pe care le-ar putea face cu aceștia. Ah, stai! Cineva tocmai a început să facă asta.
Deși suntem singurele ființe de pe planetă care avem un sistem de comunicare extrem de bine pus la punct, de cele mai multe ori refuzăm să-l folosim. Pentru că știm mai bine sau n-avem timp. Dar comunicarea își dovedește eficiența în fiecare moment. În special cea de tip ”față în față”. În cei 5 ani de multinațională am învățat cât de importante erau sesiunile de tip 1on1 cu oamenii din echipa mea (chiar dacă la vremea aia poate nu le luam atât de în serios, sau din lipsă de timp). Pentru că ți-e mult mai ușor să afli ce probleme, idei sau dorințe are un om cu care lucrezi direct, decât să te bazezi doar pe training-urile pe care le-ai făcut sau pe cifrele care-ți spun ce rată de succes vei avea. Am zis asta și o s-o mai spun. Munca e făcută de oameni, nu de cifrele pe care te bazezi.
Ieri am acceptat invitația celor de la Friends/TBWA, tocmai pentru a discuta deschis despre cine sunt ei, ce fac ei, cu ce clienți lucrează și dorința lor de a afla viziunea bloggerilor și a jurnaliștilor în raport cu campaniile clienților agenției. Habar n-am dacă a mai făcut asta vreo altă agenție, dar din punctul meu de vedere e o practică ce ar trebui abordată de fiecare în parte. Chiar și de brand-urile care au o prezență puternică în online. Asta din mai multe motive.
- Totul începe prin a-ți vărsa nemulțumirile. Și consider că mai degrabă faci asta indoor între agenții și bloggeri/jurnaliști, decât să-i lași pe bloggeri să umple totul de rahat direct în online. Căci până la urmă, pe nici un client n-ar trebui să-l intereseze mizeria din spate. Și când tu te cerți pe facebook, vede toată lumea!
- Apoi afli și tu ce clienți sunt pe piață și ce nevoi au. Sunt mulți oameni creativi în agenții, dar la un moment dat se termină fluxul ăla de idei noi, așa că poate vii tu cu o altă idee mai fresh care se poate concretiza într-o campanie.
- În felul ăsta mai află și agențiile ce bloggeri sunt pe piață. De cele mai multe ori, alegerea bloggerilor se face în funcție de trafic și cifre. Și automat apar aceiași bloggeri cam la fiecare campanie. Dar faptul că ai cifre multe și creezi vizibilitate unui client, asta nu înseamnă că o să ai și vânzări cum îți poate oferi un blogger nișat cu o comunitate mai mică dar mult mai închegată.
- Nu mai spun că vezi și tu la față niște oameni cu care poate ai stat de vorbă doar în online. Contează și asta.
Iar motive, cred că mai sunt destule. Ieri a fost doar un pilot, iar Friends/TBWA o să mai organizeze astfel de sesiuni. Și le urez mult succes în acest demers.Sursă foto: Friends/TBWA