Cand muzica se imbina perfect cu imaginea

Astăzi am fost să văd Alice in Wonderland la IMAX. Dacă ți se oferă ocazia să vezi un film de Tim Burton la IMAX chiar nu trebuie să ratezi lucrul ăsta. De preferat să faci rezervare din vreme și de căutat un loc la mijlocul rândului 5 sau 6. Cam de acolo se întâmplă magia. Căci asta e ideea IMAX-ului, să nu vezi decât ecranul, nu și marginile sălii de cinema.

Pe lângă faptul că filmul este superb și te poartă într-o lume incredibilă, depășind imaginația celorlalți regizori care au mai făcut acest film, Tim Burton a reușit să-și păstreze relațiile de prietenie și colaborare cu o mână de oameni care reușesc să-i dea perfecțiune lucrărilor sale. Mă refer la Johnny Depp și Christina Ricci sau Helena Bonham Carter, dar și a altor actori pe care îi întâlnim de cele mai multe ori în filmele sale. Însă mai există o persoană cu care Burton colaborează demult, un om fără de care filmele lui Burton nu ar mai fi avut același efect. Degeaba te uiți la Edward – Omul Foarfecă sau la Nightmare Before Christmas fără sonor, căci muzica este cea care te poartă prin poveste și aduce un aport inconfundabil filmelor lui Burton. Poate că vă amintiți și acum de scena din Edward când Johnny Depp sculpta acel înger de gheață. Cu siguranță că am fi încercat toți să ne imaginăm o muzică pentru acea scenă dar cel mai bine a reușit să facă asta compozitorul Danny Elfman, unul dintre cei mai buni compozitori de la Hollywood și preferatul meu. Ia să ne amintim nițel.

Danny Elfman s-a născut în 1953 la Los Angeles, California. Tot aici trăiește și în ziua de azi. În ultimii 20 de ani s-a afirmat ca unul dintre cei mai buni compozitori de muzică de film de la Hollywood. A scris muzică pentru cam 50 de filme și a avut parte numai de filme bune. Spider Man, Men in Black, Good Will Hunting sau Dolores Claiborne sunt doar câteva din filmele pe ale căror coloană sonoră s-a semnat. Tot el este vinovat și de celebra temă muzicală a serialului animat The Simpsons sau Tales from the Crypt. Dar poate că cele mai frumoase compoziții le-a scris pentru filmele lui Tim Burton. Acolo unde imaginația nu a avut limite și creativitatea n-a fost îngrădită de reguli comerciale, au apărut unele dintre cele mai memorabile momente muzicale din istoria cinematografică.
Cred că totul a început cu Beetlejuice (care un an mai târziu s-a transformat în Batman – la Michael Keaton mă refer) și a continuat cu seria Batman, Edward Scissorshands, The Nightmare Before Christmas sau Sleepy Hollow. Toate aceste filme trebuie să facă parte din biblioteca oricărui colecționar de soundtrack-uri pe hard. O listă cu filmele pentru care Elfman a scris muzică poate fi accesată aici.
Muzica din Alice in Wonderland e bestială și se îmbină perfect cu imaginile pline de mișcare ce practic te fac să zbori prin acel ținut minunat. Orchestra Hollywood Studio Symphony, condusă de dirijorul Pete Anthony da un contur clar locurilor fantastice și a personajelor din poveste. Pe lângă sunetul dark și scris din greu pentru alămuri, Elfman s-a mai folosit și de un cor pe care l-a înregistrat mai întâi la Londra, pentru a oferi o notă aparte muzicii compuse. Imagini de la înregistrări pot fi văzute pe site-ul Scorring Sessions.
Și ca să vă asigur că filmul merită văzut din toate punctele de vedere, în special al muzicii, vă invit să ascultați tema principală din Alice in Wonderland. Dacă nu vă place înseamnă că v-ați pierdut complet copilăria și nu mai aveți nici o șansă.

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.