Mercedes Vito – Test

”Da, de ce nu? N-am nici o problemă!” Cam asta i-am răspuns lui Toma când m-a întrebat dacă vreau să conduc o dubă cu 8 bloggeri în ea până în Piatra Neamț. Și s-a dovedit a fi una dintre cele mai faine experiențe de condus. Merită să conduci măcar odată așa ceva. Și-o să-ți spun de ce.

 Cei de la Autoboca au fost mai mult decât generoși să ne ofere mașini pentru a căra vreo 40 și ceva de bloggeri din țară până în Piatra Neamț, iar eu am zis că în viață trebuie să le încerci pe toate, chiar și condusul unei dube (nu e dubă, dar i-am mai zis cașcarabetă înainte și tot nu merge). Așa că am zis musai să conduc Mercedes Vito să văd cum e. Și până la urmă, restul au condus Skode, un Opel Zafira, eu și cu alți 8 am mers cu Merțanu în puii mei…
Băh da vreau să spun că e chiar mișto Van-ul ăsta. M-așteptam să fie o râșniță din-aia care abia se mișcă de la semafor, care turuie de nu te-auzi înăuntru, fum, jeg, unsoare, dar după aia m-am gândit. Poate nu degeaba transferul piloților și al stewardezelor se face cu Vito cam la fiecare aeroport. Ar trebui să fie ceva de capul lui.
În primul și în primul rând arată bine. Mercedes chiar nu face excepție la nici un model din gama sa. Chiar dacă e o utilitară, e Merțan și tre să arate bine. Și mă refer și la interior. Finisajele pot spune că arată mai bine ca la un Logan. Plasticul e de o calitate mult mai bună și în afară de faptul că stai drept și la înălțime nu ai feelingul ăla că ești într-o mașină de marfă. Ai control pe scaun pentru înălțimea genunchilor (care ar trebui să stea la nivelul sau mai sus de linia bazinului).
Controalele sunt la îndemână și ai opțiunea de a bloca/debloca doar ușa pasagerilor, separat de cele din față, la fel și controlul luminii în mașină (separat față/spate), control-ul cd player-ului e simplu și intuitiv (nu știu dacă există vreun model cu mufă USB). Un lucru n-am știut cum să-l fac, să mă pici cu ceară. Habar n-am avut cum dracu să dau drumu la proiectoare și la stopul de ceață. Am văzut că la Van-uri au o manie să pună o rotiță pe bord în stânga volanului ca să controlezi luminile dar aici n-am văzut decât simbolul luminilor de ceață, dar nu și cum dracu să le aprind. Dar am supraviețuit și fără asta deși a fost ditamai ceața la întoarcere.
 Motorizarea e una Diesel (nu mă întreba de care, am uitat să mă uit pe talon) iar motorul are tehnologia Blue Efficiency în 6 trepte iar asta te salvează mult la consum. Poți sau nu să decuplezi opțiunea asta direct de pe bord. Dacă o alegi însă, primul lucru pe care îl observi este că pe computerul de bord îți sugerează când să schimbi viteza. Sunt obișnuit să turez un pic motorul de Diesel, mai ales când ai un gabarit așa mare dar se pare că la Vito să schimbi între 1500-2000 de ture e chiar indicat. Apoi mașina se oprește la semafor sau ori de câte ori ai ajuns în punctul mort și ești cu piciorul pe frână. Pornește imediat în momentul în care ai apăsat pedala de ambreiaj. 
Felling-ul la condus e foarte fain. Mașina nu se balansează de nici o culoare. Dacă iei piciorul brusc de pe accelerație nu se oprește ca bezmetica ci rulează în continuare lin iar viteza se reduce ușor. E ca un mic vaporaș. Dar în schimb ai ASR, în caz că vrei neapărat să te oprești în siguranță. 
Eu am o problemă la mașinile astea cu locurile de pe bancheta din mijloc a pasagerilor. Chiar n-ai de ce să te ții iar în curbe te apuci de colegi, de tetiere, de orice poți doar ca să nu te rostogolești. Aici chestia asta nu prea se întâmplă, e foarte stabilă iar în curbe nu se lasă chiar toată pe o parte. În altă ordine de idei, zvâcnește imediat. Accelerează repede iar pentru un Van, well, nu eram pe autostradă dar am fost curios. Am atins 155 la oră lejer, mai mult nu mi-a permis drumul. E posibil să fie limitat undeva la vreo 160 dar nu sunt sigur. Oricum, bagă viteză lejer și nu te simți în nesiguranță în depășiri. Ba dimpotrivă, ești mai sus, ești mai mare și lumea nu prea se bagă peste tine și poți să controlezi situația mult mai bine.
După ce m-am întors din Neamț și mi-am debarasat toți bloggerii m-am gândit că mașina asta e foarte bună pentru minivacanțe. Decât să pleci cu 2 mașini undeva mai bine închiriezi un Vito. Consumul este mai redus, distracția e mult mai mare când toată lumea e la un loc și de obicei se sacrifcă doar un șofer când vine vorba de băutură. Ai loc berechet pentru bagaje iar când vine vorba de parcat sau strecurat nu ai nici o problemă. Poate doar trebuie să fii atent atunci când depășești și revii pe sensul tău. Poate că trebuie să o faci puțintel mai târziu. Vezi tu, ești un pic mai lung și pe la a șasea depășire m-am uitat în oglinda din drepta și mi-am dat seama că le cam tăiam fața celor depășiți 🙂
Again, fă chestia asta. Pleci într-un weekend cu 8, 9 oameni, suna la Autoboca și cere-le Merc-ul ăsta. Le spuneți că v-am trimis eu 🙂 Distracția chiar e asigurată într-o mașinuță d-asta. Mai sunt multe de spus despre un simplu Van dar vă las pe voi să descoperiți asta. Acum nu știu cât de bine s-au simțit pasagerii mei. Ei au zis că s-au simțit excelent dar acum ce să spună și ei… :))
#priNeamt – editia a II-a – este/a fost un eveniment
organizat de
Eventur, in parteneriat
cu
Primaria
Piatra Neamt
, Cosmote, Petrom, Autoboca, Rexona, Central
Plaza Hotel
, Perla
Invest
si cu sprijinul Hanul Ancutei si Xdatasoft.

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.